Dragi prieteni, colaboratori, oameni frumoși și de suflet, s-au împlinit patru ani de când am început să ne pregătim proiectul ce ușor, ușor a prins numele Dog Assist. Inițial a fost un om și doi câini, apoi doi oameni și trei câini, apoi cinci oameni și trei câini. Acum suntem aproape 30 de voluntari și 13 câini.

Am pornit într-un moment în care nu există legislație în acest domeniu la noi în țară. Nici acum nu este, însă ne onorează parteneriatele cu trei dintre cele mai mari universități din țară și prin activitatea noastră facem pași serioși pentru a se adopta la nivel național și chiar european o legislație care să definească mai clar activitatea noastră. Primele ședințe de terapie le-am ținut la asociații partenere, care înțelegeau nevoia dezvoltării acestui domeniu, apoi am lărgit numărul și cazuistica beneficiarilor, ajungând să lucrăm cu șase centre unde am oferit servicii voluntar. Am avut o perioadă când foloseam ca sediu una dintre camerele casei în care locuiam. Ne stabileam întâlniri în cafenele, pentru că nu aveam un sediu al nostru. Acum un an și jumătate am început să ne căutăm o casă unde să ne amenajăm sediul. A durat opt luni până am reușit să găsim una care să poată îndeplini toate cerințele noastre și să se păstreze și în buget. Cu greu am găsit și avem noroc de un proprietar foarte înțelegător, care probabil nu înțelege foarte bine ce facem și cum facem, dar a înțeles că încercăm să ajutăm oameni. Motiv pentru care e cald și înțelegător cu noi și plin de sfaturi.

Suntem pe ultima sută de metri în amenajarea sediului. Un sediu care nu e doar un sediu. Vrem să fie o căsuță în care să naștem zâmbete și speranțe, o casă unde să formăm specialiști – oameni și câini, o casă unde să demonstrăm beneficiile interacțiunii om-animal (să continuăm programele de cercetare începute și să demarăm altele noi), o casă deschisă aparținătorilor de animale de companie, în cadrul căreia să oferim sfaturi specializate și suport pentru a înțelege nevoile pe care le au animalele, dar și drepturile și responsabilitățile pe care le au aparținătorii lor. Și nu în ultimul rând, ne dorim (așa cum spunea zilele trecute una dintre colegele mele) să fim avocații necuvântătoarelor. Să-i reprezentăm, și să le oferim suport în fața societății.

Credeți-ne dragilor, e frumos ce facem. Ne place mult. Ne place zâmbetul copiilor ce reușesc să se autodepășească. Ne place legănatul din coadă al patrupedelor colege cu noi. Ne place să câștigăm pariuri cu cei care nu cred că vom reuși să schimbăm mentalități (avem singurii câini din țară care au trecut de comisia de etică și au intrat cu acte în regulă într-un spital de la noi din țară).

Să știți că dacă am numărat mai sus 30 de voluntari, am greșit. Suntem mai mulți. Voluntari au fost și ne sunt și cei care au ales să ne susțină. Cei care au hotărât că trebuie să se dezvolte acest domeniu. Fie că ne-au dat cinci lei sau mai mult. Suntem mult mai mulți. Și avem nevoie să fim și mai mulți, ca să continuăm să oferim servicii la același nivel. În viitorul imediat apropiat vom oficializa centrul. Va avea cinci camere de terapie (patru psiho și logopedie și o cameră kinetoterapie și integrare senzorială), o cameră pentru cursuri și workshop-uri și lucrat cu câinii pe timp urât, dar și un teren cu obstacole de agility.

Prietenii ne-au recomand

Așadar, în ordinea importanței sau a necesității:

– 8 clanțe;

– 26 corpuri de iluminat (din care 21 de interior și 5 de exterior)

– spalier

– scară

– mochetă – aprox. 120 mp

– mingi kineto

– forme burete kineto

– linoleum trafic intens tratat antibacterian – aprox. 270 mp

– obstacole agility exterior – obstacole agility interior

– jocuri și cărți educative

– amenajare 2 toalete

– 2 laptopuri

– 1 router

– sistem supraveghere video – pază – total 14 camere

– sistem supraveghere video pentru 2 săli – total 6-8 camere

Fără susținerea voastră, proiectele Asociației Dog Assist nu ar fi putut să se dezvolte și să continue. Lucrăm cu copii, dar și cu adulți. Lucrăm cu tipici, dar și cu persoane diagnosticate cu diverse tulburări sau dizabilități. Am lansat programe în premieră națională: Prietenii cărților (de stimulare a copiilor să citească), Keep Calm With Dogs (de reducere a stresului studenților în timpul sesiunii), Programul de terapie de grup la Spitalul de Psihiatrie Cluj (pentru pacienți cu depresie și tulburări asociate din ambulatoriu), Susține-le Pașii! (program de kinetoterapie asistată de animale la Grădinița Malteză).

Și dacă până acum ne-am adresat mai mult persoanelor fizice, în continuare vă explicăm cum ne puteți susține dacă reprezentați o companie.

Din nefericire, la noi în țară statistica spune că doar 25 % dintre companii se folosesc de o facilitate fiscală care le permite, dacă sunt pe profit, să direcționeze 20% din impozitul pe profit în limita a 5 ‰ din cifra de afaceri, fără nicio cheltuială suplimentară. Fie că nu știu că nu dau din buzunarul lor și nu pierd profit, fie că nu vor să se „îngroape în hârtii”, fie că le e teamă că banii pe care-i direcționează către un ONG nu vor fi folosiți pentru ce sunt ceruți. De fapt, procedura este foarte simplă, nu se îngroapă nimeni în hârtii – contabilul poate calcula suma în 2 minute, se întocmește un contract de sponsorizare, iar suma virată (până la 31 decembrie) se scade din impozitul pe care îl are de plătit compania respectiva la stat, în limitele scrise mai sus. Nicio sumă nu este prea mică și nu este nicidecum rușinoasă. Orice sumă donată va fi folosită pentru susținerea centrului Dog Assist și a programelor asociației și vă invităm să luați parte la activitățile noastre, pentru a vedea cum ajutorul pe care-l oferiți schimbă vieți.

Așadar, reprezentați o companie și doriți să susțineți financiar Asociația Dog Assist? Atunci puteți direcționa o parte din impozitul pe profit datorat statului către organizația noastră! Modalitatea de redirecționare este foarte simplă. Compania își calculează suma aferentă celor 20% din impozitul pe profit, apoi încheie un contract de sponsorizare cu Asociația Dog Assist, iar cheltuielile sunt deductibile. Acest tip de sponsorizare nu presupune alte cheltuieli suplimentare și nu afectează profitul net al companiei. Potrivit prevederilor Codului Fiscal, cheltuielile de sponsorizare și/sau mecenat efectuate potrivit legii privind sponsorizarea pot fi scăzute din impozitul pe profit datorat, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții: – sunt în limita a 5 ‰ din cifra de afaceri; – nu depășesc mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat; – plățile trebuie făcute până la 31 decembrie. Următorul pas este încheierea unui contract de sponsorizare între firma dumneavoastră și Asociația Dog Assist, în baza căruia banii pot fi deduși din impozitul pe profit al firmei. După donarea banilor, la cerere, veți primi un raport legat de modul în care s-au folosit acești bani.

Datele noastre sunt:

Asociația Dog Assist CIF 32020359

Lei: RO14BTRLRONCRT0217324801

Euro: RO61BTRLEURCRT0217324801

USD: RO65BTRLUSDCRT0217324801

Deschise la Banca Transilvania

SWIFT BTRL RO22

Paypal contact@dogassist.ro

 

Încheiem simplu: Haideți la noi în vizită! Veniți să ne cunoașteți și să aflați mai pe larg cu ce ne ocupăm. Veți avea șansa să vă întâlniți cu specialiștii cu care lucrăm (cu două sau cu patru picioare). Dar mai mult decât atât, cu prietenii noștri, cei pentru care ne pregătim în fiecare zi 🙂